Każda firma chce wyróżnić się na tle konkurencji – mogą tego dokonać albo za pomocą chwytliwego hasła reklamowego, ciekawego koncepcyjnie logo lub kolorowej, przyciągającej spojrzenia ulotki reklamowej.

Ulotka reklamowa – od czego zacząć?

Z doświadczenia wiem, że wiele firm chce wrzucić na małą ulotkę zbyt dużo szczegółów i ofert – jako grafik doradzam wszystkim moim klientom, aby skupić się na jednej, maksymalnie dwóch usługach, aby ulotka nie była przeładowana treścią i dzięki temu była czytelna.
Projektowanie ulotki rozpoczynam od określenia grupy docelowej – czy są to dzieci w wieku szkolnym i jest to ulotka informacyjna, czy grupą docelową klienta jest młodzież, rodzice czy osoby starsze. Wówczas znacznie prościej dobrać zarówno format ulotki reklamowej, jak i samą treść oraz kolory.

Format ulotki reklamowej – jakie mamy opcje?

Ulotki zazwyczaj funkcjonują w wielu rozmiarach i wykorzystuje się do nich bardzo różne gramatury papieru. Najpowszechniejszą i najtańszą opcją jest wybór standardowych formatów, np. A4, połowy A4 czyli A5 (210 mm x 148.5 mm) lub DL (czyli (1/3 arkusza A4 – 210 mm x 99 mm). Niektóre drukarnie są bardzo otwarte na współpracę i mogą nam stworzyć zupełnie nowy format, który zostanie idealnie dopasowany do treści naszej ulotki.

Wszystkie elementy, począwszy od treści ulotki, grupy docelowej, poprzez format i gramaturę papieru zostały wybrane – pozostaje jedynie zgrać nasz projekt na przenośny dysk pamięci i udać się z nim do drukarni w celu druku odpowiadającej nam ilości ulotek reklamowych.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s